12 Ocak 2013 Cumartesi

Taze Taze Kolye Yapımı

Günaydın arkadaşlar. Güzel bir cumartesi sabahında herkesin haftasonunun güzel geçmesini dileyerek başlamak istiyorum. Ben eğer üşenmezsem bugün, takı ve aksesuar malzemeleri cennetti  olan Eminönü Marputçular Han'ı ziyaret edecegim.Sonrada kolye, bileklik vs. Takılarınızı nasıl evde kendiniz yapabileceginizi
anlatacağım;) Herzaman dediğim gibi takipte kalın canlarım:)))

Dün şöyle bir blogları karıştırırken herkesin diy (do it yourself), yani, kendin yap etiketli yazılarında kolye ve bileklik yaptıklarını ve çok ilgi çektiğini gördüm. Benimde eskide kalan takı tasarımı ve yapımı sevdam depreşti birden yine:)) Akşam şöyle bir baktım büyük ölçüde malzeme stoğu eksikliği yaşıyorum:) Böylece karar verdim Eminönü yollarını aşındırmaya! :)

Ne var ne yok bişeyler yapabilirmiyim diye düşünürken gözüme fi tarihden kalma eski taşlı bir bileklik takıldı, düşünürken eski ve kullanmadığım bir fularla bişeyler yapabileceğim aklıma geldi. Hayal gücüm ve eldeki malzemelerle gece gece ortaya çıkan sonuç bu oldu:) gömlek içinde fena durmadı. Fuları üç eşit parçaya keserek ördüm biraz kaba oldu sanırım, uç kısımlarındaki potluğu gömlekle kamufle ettim. (Acele ve acemi işi idare edin)

Kullandığım malzemeler, fular, eski bir bileklik, kalp şeklinde kristal taş, çivi (takı yapımında kullanılan), eski bir zincir, iğne iplik:)

Kısaca yapımına gelirsek; fuları ördüm. İki örgü oluşturup birbirine diktim, üstüne klipsini kestiğim bilekliği diktim. En üste zinciri dikerek fulara tutturdum. 3 kristal taşıda çivi  ve halka yardımıyla ekledim. Hepsi bu:) Yapmak isteyen arkadaşlara kolay gelsin şimdiden;)
Sevgiler..







1 yorum: